İşte Öyle Bir Şey

(Salı akşamı daha önce 6 Eylül'de yapılması planlanan ama Afyon'daki cephanelik patlaması ve şehit haberlerinden dolayı ertelenen bir İşte Öyle Bir Şey konseri için yola çıkmadan önce bu kez Tunceli'de 7 şehit olduğu haberini aldık! İnsanı keyif aktivitelerinden utanır hale getiren bir ülkede yaşadığım için çok mutsuzum ve olumlu yönde bir değişiklik umudum olmadığı için her geçen gün daha da mutsuz oluyorum. Bu başımıza gelenlerin kaderle falan alakası olmadığının, tamamen bizim seçimlerimizle ilgisi olduğunun farkında olan bir toplumda yaşamak isterdim. Ama ne yapalım, insan doğduğu ülkeyi  ve dönemi seçemediğine göre biz de bu anlamda şanssız olduğumuzu kabul edip elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağız demek ki. Bu konuyu bu blog ortamında fazla uzatmıyor, burada kapatıyorum. Neredeyse her gün şehit verdiğimiz bu günlerde neden hâlâ bir şehit ailelerine yardım gecesi (tek bir gece de yetmeyecektir, yardım geceleri diyelim) düzenlenmediğini gerçekten merak ediyorum. Van depremi için koştura koştura birlik olup da şehitler için bu kadarını bile akıl edemeyecek kadar duyarsızlaştıysak, o canlar ne için gencecik yaşta ölüp gidiyorlar gerçekten bilemiyorum. Van'a destek olmasaydık demiyorum, ama bu ailelere de destek olmalıyız bana göre. Ayrıca Van'da yaşanan doğal afetti, bu ise insan eliyle yaratılan ve çözülemeyen bir afet, dolayısıyla madem sorunu çözemiyor ve o canların ailelerine bunları yaşatıyoruz bari bu kadarını yapalım diye düşünmemiz gerekiyor bence. )

25 Eylül Salı akşamı  Turkcell Kuruçeşme Arena'daydık. Müziğin ruhun gıdası olduğuna bir kere daha bizzat şahit olduğumuz harika bir geceydi. ÇYDD yararına düzenlenen bu konserde Candan Erçetin & Nükhet Duru & Erol Evgin ve Zeynep Alasya, Onur Mete, Sibel Gürsoy ve Tuba Ünal gibi genç isimler de sahne aldılar. Tüm sanatçıların hem tek tek hem de düetlerle Melih Kibar & Çiğdem Talu şarkılarını seslendirdikleri bu doyumsuz geceyi dördüncü sıradan ve yanıma fotoğraf makinesi almadan, her anının tadını çıkararak,  Melih Kibar & Çiğdem Talu'nun ruhlarını şad ederek izledim.



Ve,

...yine kendimi yaşam ve ölüm üzerine düşünürken, bir an için her ikisini de çok anlamsız bulurken ve sadece sanatçıların gerçekten de ölümsüz olduklarını fark ederken buldum...

...saat 21:15'te başlayıp 23:30'da biten ve ara verilmeyen konserde izleyicilerin bir an olsun kopmadan, tüm şarkılara eşlik edebilmelerinin hem müzikleri yapanlar hem de yorumlayanlar açısından ne kadar gurur verici bir şey olduğunu düşündüm...

...konserin ÇYDD yararına düzenlenmiş olmasına bayıldım. Bu sayede Prof. Dr. Türkan Saylan'ın o güzel ruhuna da selamlarımızı ve teşekkürlerimizi göndermiş olduk. 

...aynı gün kaybettiğimiz Neşet Ertaş'ı da andık. En son tüm sanatçıların sahnede olduğu kapanış bölümünde hep birlikte Neredesin Sen türküsü söylenerek bu büyük halk sanatçısını da güle güle uğurladık. 

...Genç şarkıcılar arasında favorilerim Zeki Alasya'nın kızı Zeynep Alasya ve Onur Mete oldu, ama hepsi gerçekten çok çok iyiydi. 

...Orkestra harikaydı!

...Erol Evgin'e zaten ailece bayılırız. Plaza Otel'deki programında da mest olmuştuk sayesinde. Dede olmasına rağmen asla yaşlanmayacak, mutlu, kendine, bedenine ve çevresine saygı duyan insanlar arasında gördüğüm Erol Evgin her zamanki gibi formundaydı. İçi gülen gözleriyle Melih Kibar & Çiğdem Talu şarkılarının vazgeçilmez yorumcusu olarak bizleri yine mest etti. 

...Daha önce sahnede Timur Selçuk ile birlikte izlediğimiz Nükhet Duru her zamanki şımarıklığındaydı. :) Kötü bir şey demedim, benim pek haz etmediğim onun o kendine has, kadınsı, işveli cilveli şımarıklıkları işte. 

...Kişiliğiyle, duruşuyla, şarkılarıyla, yorumuyla, sesiyle, giyim-kuşam ve yaşam tarzıyla bayıldığım Candan  Erçetin'e bir kez daha bayıldım. Gözlerimi kamaştırdı diyebilirim hatta..Sahneden yaydığı enerji adeta elle tutulabilir, gözle görülebilir haldeydi. Çok içtenlikle diliyorum: 'Hep Böyle Kal'sın. Yıllar önce Rumelihisarı'nda konserine gitmiştik, ilk fırsatta bir kez daha sadece onu dinlemek istediğimi fark ettim. Aklımdaki yapılacaklar listesine ekliyorum.  


...Her şarkı için farklı bir kostümle çıkan Candan Erçetin ve Nükhet Duru'nun giydikleri tuvaletler de çok göz alıcıydı. Nükhet Duru'nun son parlak tulum içinden çıkan beyaz fırfırlı gömlek ve sarı, siyah bir detay sayesinde iki parça gibi görünen elbisesini beğendim. Candan Erçetin ise çuval giyse beğenecek durumdaydım, o yüzden onun tüm elbiselerine bayıldım. En çokları soruyorsanız: ilk giydiği su yeşili tuvalet, hemen ardından giydiği fuşya tuvalet ve en son giydiği siyah tuvalet muazzamdı. Erol Evgin'cim de ceket renkleriyle yıktı ortalığı.:) (Eleştiri: Nükhet Duru'nun makyajı Bülent Ersoy kıvamına yaklaşmıştı, bir de dişlerini yaptırmış ve olmamış! )




...Erol Evgin'in Türkan Saylan öncülüğünde eğitimde fırsat eşitliği sağlanmasına katkıda bulunmak amacıyla, 1991 yılından bugüne kadar ilköğretim ve lisede 54.650 kız öğrenciye ve 62.497 üniversite öğrencisine  burs veren ÇYDD'ye teşekkürü ve özetle Türkiye olarak hiçbir zaman Atatürk'ün çağdaş çizgisinden sapmayacağımızı vurguladığı  konuşması hepimiz tarafından dakikalarca ayakta alkışlandı. Bazen kendimizi yalnız hissetmediğimiz de oluyor bu ülkede, ne güzel! 

...Yine tüylerimizi diken diken eden bir an da Erol Evgin'in Melih Kibar ve Çiğdem Talu'ya dua niyetine gönderdiği Sanatkarın Ölümü adlı şiir oldu:

Gitti gelmez bahar yeli; 
 Şarkılar yarıda kaldı. 
 Bütün bahçeler kilitli; 
 Anahtar Tanrı'da kaldı. 

 Geldi çattı en son ölmek. 
 Ne bir yemiş, ne bir çiçek; 
Yanıyor güneşte petek; 
 Bütün bal arıda kaldı.

Gerçekten bize çok iyi gelen, harika bir geceydi o gece. İyi ki var olmuşlar, iyi ki ikisi aşık olmuş, üçünün  yolu bir şekilde kesişmiş ve bizlere hiçbir zaman unutulmayacak bu güzel şarkıları bırakmışlar. Bu konserle ilgili olarak da organizasyondan, orkestradaki ve yorumcu sanatçılara kadar herkese tek tek teşekkür ediyorum. Kapanışı da Melih Kibar ve Çiğdem Talu aşkına galiba en çok yakıştırdığım ve onları düşünerek dinlediğimde burnumu sızlatan, gözlerimi dolduran Tüm Bir Yaşam şarkısıyla yapayım.  

Not: Fotoğraflar bu güzel organizasyonu yapan BKM'nin BKMonline Facebook sayfasından alınmıştır. 

3 yorum:

İki Kum Tanesi dedi ki...

Ben ağladım sabah sabah.. Aşk var yahu var ve en güzel aşklardan birisi onlarınki ve en ölümsüzlerden. Şarkı mükemmeldi. Senin adına ben mutlu oldum o etkinliğe katıldığın için. Süper.
woww yani Erol Evgin'in ceket ciddi anlamda muhteşem.:)

Imge dedi ki...

Füsun T.,

Seni ağlattığım için üzülsem mi bilemedim. Ama sonra böylesi aşkların var olduğu hatırlattığım için sevinmeye karar verdim.:)

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Blgn harika görünüyorsunuz Erol Engin'le muhteşem konser olmalı nehoş dakikalar olmalı