İşte Benim Zeki Müren

Zeki Müren sizlere ne ifade eder bilmiyorum ama bana göre kişiliğiyle ve yeteneğiyle gerçek bir sanatçı ve müthiş bir insandır. Cesareti, hayat tarzına sahip çıkması, hiçbir zaman kendini baskılamadan içinden geldiği gibi yaşama, mış gibi yapmamış olması, açıklığı, doğallığı ve dürüstlüğü ile hayranlık duyulası, örnek alınası biridir. Tüm bunların yanında bu coğrafyada ve bundan onlarca yıl önce (gerçi o dönemler kesinlikle daha modern kafalara sahipmişiz diye düşünüyorum) bin bir türlü insanla arasında sıcacık sevgi bağlarıyla unutulmaz ilişkiler kurmayı becerebilmiş bir insan ilişkileri uzmanıdır. O nefis sesini dinleyen herkese bir şekilde dokunabilmeyi becerebilmiş bir besteci, söz yazarı ve yorumcudur. Artık tükenmeye yüz tutan mütevazılık kavramının son temsilcilerindendir. Hayat dolu bir insandır. Hayattan keyif aldığı her halinden belli olandır. Yüzünden gülümsemesi eksik olmayan, yaydığı enerjisi her daim olumlu olan nadir vakalardandır. Yani varlığı insanlığa faydalı olanlardandır. 

Ha bu arada benim için de çocukluğumun yılbaşı geceleridir. Çocuk halimle benim, yaşlı halleriyle anneannemin, dedemin onun o şaşaalı giysilerine, takılarına, ojeli uzun tırnaklarına, makyajına, kabartılmış saçlarına hiç de yadırgamadan bakarak ortak noktada buluşabildiğimiz belki de tek isimdir. Çocukluğumun yazlık akşamlarında geniş aile ile sohbetler edilip, okey falan oynanırken illa ki arka fonda çalandır. İso'cumla tanıştığımda onun da Zeki Müren sevdiğini ve hatta plaklarını sakladığını öğrendiğimde mutlu olduğumdur. Rakı sofralarımızın vazgeçilmezidir. 

Yapı Kredi Private Banking ve Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık sağ olsunlar, nefis bir sergi ile bizi Beyoğlu'ndaki Yapı Kredi Kültür Merkezi’nde "İşte Benim Zeki Müren" sergisi ile buluşturuyorlar. 20 Aralık'a kadar gezilebilecek olan bu harika sergide Zeki Müren’in 18 yıldır Türk Eğitim Vakfı ile TSK Mehmetçik Vakfı arşivinde bulunan fotoğrafları ve özel eşyaları görülebiliyor. 

Sanatçının çok yönlülüğünü birbirinden ilginç fotoğraflarla ve belgelerle bir kez daha görebileceğiniz bu sergiyi sakın kaçırmayın. Aşağıdaki fotoğraflar kendisinin plaj aşkına birkaç örnek. "Seni çılgın!" ;)


Burada ise televizyonda Müren Kokteyl tarifi verirken ve yapılışını gösterirken fotoğrafını görüyorsunuz. Şimdi kokteyl tarifi verin bakalım televizyonda yanınızda tabi kanyak şişesiyle! Peh! Bu arada fotoğrafımdaki "sanat güneşi" temasını da yakaladığınızı umuyorum. ;)


Ve sahne kostümleri! Çeşit çeşit, renk renk, pullar, payetler, işlemelerle ışıl ışıl... Apartman topuklar konusunda hiç şakası yok: 20 santimlik topuklarla çıkıyor sahneye. Ve bir de kostümlerine isim veriyor Çılgın! ;) Mesela en sağdaki mor kostümünün adı Paris Geceleri'ymiş. Amerika seyahati sonrasında kendine çiçek çocuklarından esinlendiği bir kostüm yaptırtıp adını da Hippi Hippi koymuş. 


Aşağıda Nezihe Araz'ın onunla ilgili yazdığı bir bölüm var ki daha güzel tanımlanamazdı sanırım. Karşısında da tam da konuyla ilgili olarak kadınlar matinesinden iki fotoğraf görebilirsiniz.


Ailesi, Güzel Sanatlar Akademisi mezunu olarak yaptığı desen çalışmaları, sanat dünyasındaki dostlukları, plakları, ödülleri, sahne halleri, oyunculuğu (hem sinema hem tiyatroda), seyahatleri ve hayatının daha pek çok yönü ile ilgili bir dolu şey göreceğiniz ve öğreneceğiniz bu müthiş sergiyi sakın kaçırmayın. 



Şarkılara duygu seren,
Çilelere göğüs geren,

Dertli gönüllere giren,
İşte benim Zeki Müren.

Son birkaç not:

1) Bu sergi kesinlikle kalıcı bir sergi olarak kendine bir yer bulmalı. Hatta bir Zeki Müren Müzemiz olmalı. Çünkü bu kadar ilginç bir kişilik bırakın ülkeye, dünyaya bile çok nadir gelir. 

2) Serginin kocaman da bir kitabı var. Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkmış ve hemen sergi çıkışında yanda YKY kitabevinden alınabilir. Fiyatı 55 TL. Ama biliyorsunuz şu sıralar İdefix Sanal Kitap Fuarı var. Ve oradaki fiyat inanılmaz! Ben siparişimi verdim bile. Almayı düşünenler kaçırmasın.

3) Ve elbette sergiyle ilgili çok daha fazla fotoğraf için buraya buyurun: 

6 yorum:

Taner dedi ki...

Merhaba ;

Zeki Müren'in Bodrum'daki evi müze olarak hizmet veriyor zaten: http://www.bodrum-museum.com/acilissaatleri.htm

Imge dedi ki...

Taner,

Biliyorum ama içinde bu kadar detaylı bilgi ve eşya var mı acaba? Yoksa sadece uzun yıllar yaşadığı evi olarak gezilen bir yer mi? Çünkü buradakiler vakıflara bağışladığı eşyalar olarak ilk kez gün yüzüne çıktı diye biliyorum. Ayrıca güzel bir kronolojik derleme ve kitabıyla, müzikleriyle keyifli bir sergi ortamı olarak İstanbul'da da bulunmalı bana göre.

Taner dedi ki...

YKY'deki sergiyi inceleme fırsatım olmadı henüz. Bodrum'daki müzesinde de baya bir eşya var. Kıyafetleri, ödülleri vs.. Gezmesi yaklaşık 1 saat sürüyor. İstanbul'da bulunması, tabii ki de güzel olacaktır, çok sayıda insana ulaşacaktır. Ancak Bodrum onun için manevi olarak özel bir yer ve orada olması bence çok daha anlamlı.

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...

Sergiyi Pazar günü gezme şansım oldu benim de. Etkilenmemek mümkün değil gerçektekten.
Ama itiraf etmek gerekirse ben daha fazla kişisel eşya bekledim bu sergiden , bence evi daha yaşanmışlık doluydu. ( Daha önce gezmediysen bir dürü fotoğraf ile blogda yazmıştım, bakabilirsin.)
Kendi kıyafetleri , spor aletleri , parfümleri , tarakları , kitapları vs derken Bodrumdaki evi de çok zengin bir arşive sahip gerçekten.
Kalıcı müze fikrine kesinlikle katılıyorum.
Bu arada sergi kataloğu 55 tl fakat hemen yanındaki YKY nin kendi yerinden aldığında tüm kitaplara yaptıkları %20 indirimi yapıyorlar. 44 tl ye düşüyor, ben öyle aldım :)
Sevgiler

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Imge dedi ki...

Taner,

Aynı fikirdeyim. Bodrum'daki kalmalı zaten. Ama İstanbul'da da kalıcı bir yeri olmalı bu serginin diyorum.

Keşke Gerçek Olsa,

Bodrum'daki evini gezme fırsatım olmamıştı, ama bu yorumundan sonra gerçekten çok merak ettim. Kitabım benim de elime ulaştı bugün. Uzuun uzun tadını çıkarmanı dilerim, ben öyle yapacağım çünkü. ;)

Sevgiler.