Gör, Hisset, Düşün, Yap

Artık fırsat buldukça sizlere kendi çevirdiğim ve okumanızı gerçekten tavsiye ettiğim kitaplardan da bahsedeceğim. İşte bunlardan ilki geliyor:

Alfa Basım Yayım’ın Kişisel Gelişim serisinden “Gör, Hisset, Düşün, Yap adlı kitabı okumanızı tavsiye ediyorum. Andy Milligan ve Shaun Smith (yönetim danışmanı) tarafından yazılan ve benim çevirdiğim ( :) ) “bu kitapta iş hayatında içgüdülerin kullanılmasının başarıyı sağladığını savunuluyor. İş dünyasının duygularından arınmış katı yöneticilerin elinde olmadığını belirten yazarlar, bu alanda asıl başarıyı yakalayanların, duyguları ve deneyimleri ile hareket eden, onlardan yararlanmaya çalışan ve daha büyük işler yapmak için çabalayan insanlar olduğunu belirtiyor. Yazarlar bu içgüdünün de, gözlem yapmak, empati kurmak, akıl yürütmek ve tüm bunları hiç çekinmeden uygulamakla geliştirileceğini söylüyorlar”. (26 Ekim Radikal Kitap Eki)


Kitabın içinde Apple, Sony, Pepsi, Harley Davidson, vs gibi onlarca dev şirket ile ilgili vaka çalışmaları tadında yaşanmış durumlar anlatılıyor. Bu örnekler, gözlem (görmek), empati (hissetmek), akıl yürütme (düşünmek) ve uygulama (yapmak) açısından inceleniyorlar. Üniversite öğrencilerinden, iş adamlarına kadar çok farklı konumlarda ve yaş grubunda insanın ilgisini çekeceğini düşündüğüm bu kitapta Türkiye’den de dev bir isim bunuyor: Fethiye’deki Hillside Beach Club ve Alarko Leisure Grubu’nun CEO’su Edip İlkbahar’ın başarılı yönetimi de kitapta yerini almış. Hatta Balçiçek Pamir’in Edip İlkbahar ile bu kitapta yer alan konularla ilgili yaptığı bir söyleşi de bulunuyor.

Kitabın arka kapağında iki büyük şirketin iki üst düzey yöneticisinin kitapla ilgili görüşlerinden alıntılara yer verilmiş:

"Büyük işler büyük fikirlerle başlar. Deneyimlerime göre en İyi fikirler, analizlerden çok içgüdülerle hareket edildiği zaman ortaya çıkar. Bu kitap size hayallerinizi takip etmek için ilham ve cesaret veriyor."
Charles Dunstone, CEO, Carphone Warehouse

"Nihayet bir kitap müşterilerin de insan olduğunu söylüyor. Duygularınızı iş yaşamınızda ön plana aldığınızda, müşterilerinizle yaşayacağınız harika deneyimler sizi bekliyor."
Chris Goossens, Müşteri Hizmetleri Direktörü, TNT

"Okuyalım" kategorisi hepimize hayırlı uğurlu olsun! :)

Hiç yorum yok: