Uzun Çarşı

Açıkçası Uzun Çarşı beni biraz hayal kırıklığına uğrattı diyebilirim. Daha otantik bir yer bekliyordum, ama biraz bizim Eminönü'nün ara sokaklarında gördüğümüz tarzda kıyafetler, terlikler satan yerler çoğunluktaydı. Çarşı boyunca hemen hemen her yerde fiyatlar aynı. Buradan nar ekşisi, biber salçası, pul biber, kahvaltılık zahter, humus unu, künefe malzemeleri, sürk adı verilen çökelek ve değişik peynir çeşitlerinden alabilirsiniz.

















Aklınız sağ alt köşedeki künefenin yapımında kaldı, değil mi? İşte künefenin o tel tel hamuru böyle yapılıyor:





Neyse efendim, alacaklarımızı alıp yorgunluk atmak üzere kendimizi Oasis kafeye atıyoruz. Biz Türk kahvelerimizi ve nefis limonatalarımızı içerken İso'cum da biraz nargilesini tüttürüyor. Nargilenin tadına ve buradaki fiyatlara bayılıyoruz. Her şey İstanbul'un yarı fiyatına ve çok lezzetli. Ortam olarak fazla bir şey beklemeyin, çünkü burada kafe kültürü yok. Genelde kahvehaneler ve künefe salonları var. O yüzden burası genelde gençlerin takıldığı belli olan, ayrıca nargile kafe ve Internet kafe özellikleri de barındıran, havadar ve temiz bir yer. Dediğim gibi kısa bir içecek molası ya da nargilesi için uğrayabilirsiniz.

Şimdi otele dönmemiz gerekiyor. Elimizdekileri bırakıp, üzerimize bir şeyler alacağız. Gündüz güneşli havada kısa kollularla dolaşıyoruz, ama akşamları serin oluyor. Sırada Harbiye var...

4 yorum:

Unknown dedi ki...

merhaba .. bende istanbulda oturuyorum.. televizyonda seyretigimiz asi dizisinin etkisinde kalip antakya ya 1 hafta tatile gittim... Resimlerin super... .Acikcasi uzun carsi hakkinda soyledikl;erine bende katiliyorum... cok otantik bir yer hayal ediyordum ama birak kapali carsi yi orasi ancak mahmutpasa gibiydi....

kadayif ci cocuk la olan video cok hosuma gittii.. isin enterasan olani ayni cocukla benim de videom var...Gorunce cok komigime gitti... sanki aramisizda bulmusuz gibi....

Imge dedi ki...

Dragonfly,

Aynı gözlerle bakıp, aynı kareyi yakalamışız demek ki Uzun Çarşı'da..:)

Antakya için bir hafta biraz uzun değil mi? Antakya dışında başka yerlere de mi gittin yoksa? Benim aklım her yerde gördüğüm Halep turu ilanlarında kaldı valla.. Bir günümüz daha olsaydı Halep'i de görmek isterdim..

Adsız dedi ki...

Merhaba, ben de Adana' da yaşayan bir Antakyalı olarak, bu ay işyerinden arkadaşlarımı gezdireceğim Antakya 'da. Yapmış olduğunuz gezi bir bakıma bana da rehber olacak. Yeme-içme ve konaklama konusunda fiyat bildirirseniz, daha faydalı olacağı kanısındayım. Esenlikler dilerim.

Imge dedi ki...

Merhaba,

Antakya hakkında genel notlar adlı yazımda kaldığımız otelin web sayfasını belirttim. Oradan iletişim kurup fiyatları öğrenebilirsiniz. Diğer yerlerin, müzelerin ve restoranların da iletişim numaralarını yazılarıma eklemeye çalıştım. O yüzden fiyat detaylarını doğrudan o numaralardan alabilirsiniz. Yeme-içmenin aşağı yukarı Adana ile aynı fiyatlar olduğunu söyleyebiirim. İyi geziler..