Bir Hayal Kırıklığı: Gazella Tur

Sistemli, güvenli, az çok aşina olduğumuz kültürlere sahip, dil konusunda sıkıntı çekmeyeceğimiz yerlere turla değil kendi başımıza gitmeyi seviyoruz. Ancak nispeten riskli sayılabilecek, her anlamda yabancı diyarları keşfetmek için turla gitmenin daha mantıklı olduğunu düşündük. Hindistan gezisi için uzun uzun tur şirketi araştırması yaptıktan sonra butik bir tur seçmeye karar verdik. Az sayıda insanın olacağı kesin kalkışlı bir tur olmasının olumsuz sürprizleri azaltacağını düşündük. Programları inceledikten sonra Letoonia Tatil Köyü'nün işletmecisi ve binrota.com gibi başarılı bir seyahat sayfasının yaratıcısı olan Gazella'da karar kıldık. 20 yıldan uzun süredir turizm sektöründe yer alan yetkin bir ekibin bizi mutlu edeceğini düşünmüştük ama ne yazık ki hiç de düşündüğümüz gibi olmadı. Hindistan bir masaldı ama Gazella'nın tur programı tam bir kabustu diyebilirim!

"Gitmeden önce programı incelemediniz mi?" diye sorabilirsiniz. Elbette didik didik inceledik ve sorulabilecek her türlü soruyu sorduk, ama Gazella çalışanlarının turu pazarlarken verdikleri yanıtlarla aldığımız hizmetin hiç örtüşmediğini söylemeliyim.

Önce turun olumlu yanlarından başlayayım isterseniz, çünkü bu bölüm kısa sürecek. :) Maksimum 20 kişilik ve o sayıya ulaşılmasa bile kesin kalkışlı (olacağı söylenen) turlar kesinlikle bir avantajdı. Biz dokuz kişilik bir gruptuk örneğin. İyi ki de öyleymişiz, daha fazlasını kaldırabilirler miydi emin değilim şu an. Tur programında Varanasi'nin olması olumlu bir noktaydı, çünkü bence gezinin en etkileyici bölümü ve "en Hindistan yeri" Varanasi'ydi. Diğer bir olumlu nokta da otel seçimleriydi. Varanasi'deki Ramada Otel diğerlerine göre nispeten daha eski ve eksik olsa da kaldığımız otellerden genel olarak memnun kaldık. (Ama sanırım bir acente için işin en kolay kısmı da otel ayarlamak olmalı. Hele Hindistan gibi bir yerde. Çünkü böyle bir ülkede üç yıldız ve altı otellerin riski alınamayacağı için yapılması gereken tek şey dört ya da beş yıldızlı bir otelle konuşmak olacaktır herhalde.)

Gelelim hayal kırklığı yaratan olumsuz noktalara:

1) Seyahat sektörünün içinde olan ve işten çok hayat tarzı olarak seyahati benimsediğini söyleyen bir turun rehber seçimi konusunda daha özenli davranmasını beklerdim. Tura katılan herkes ellerindeki kitaplar ve yaptıkları ön araştırmalarla birlikte rehberden daha bilgili hale gelmişti diyebilirim. Rehberimiz ise tur programından bile bihaberdi! Bizim hatırlatmalarımız ve zaman konusunda uyarılarımız sonucunda günlük programlar çizildi ve uygulandı. Eksik kalan yerler de oldu haliyle. Rehberin bilgi eksikliğini ve dersine çalışmamış olmasını yine de daha az önemsiyorum, çünkü artık Internet sayesinde istediğimiz her bilgiye döner dönmez ulaşma şansımız var. Ancak bir rehberde olması gereken en önemli özelliklerden planlı-programlı olma, saat mevhumuna sahip olma, inisiyatif kullanma, sorunları idrak etme ve çözme yetilerine sahip olmaması büyük problemdi. Çok iyi niyetli bir insan olduğuna eminim ama bizim o bir haftalık gezide aradığımız şey iyi niyet değil başka şeylerdi.

2) Gitmeden önce programda birçok 5-6 saatlik şehirler arası yolculuk olduğunu görünce orada nasıl otobüsler kullanılacağı Gazella'ya sorduk ve "Mercedes Sprinter'larla gezeceksiniz. 20 kişi olursanız da büyük otobüs gelecek ve boş koltuklara yayılarak rahat yolculuk yapacaksınız," yanıtını aldık. Ancak altı saatlik uçak yolculuğundan sonra 5 Kasım Cumartesi sabaha karşı Delhi'ye vardığımızda bizi almaya gelen Tata marka Hindistan üretimi minibüsün süspansiyonu bile yoktu!! Ve bizim o minibüsle altı saatlik Jaipur yolculuğuna çıkmamız bekleniyordu. Zaten biz kabul etsek bile o minibüs o yolculukları kaldıramazdı ama herkes karşı çıkınca yeni bir araç ayarlanmasına karar verildi. Hintli acentenin uyanıp aksiyona geçmesi ve yeni bir aracın gelmesi de yaklaşık 5 saati buldu! Gelen yeni araç da otobüs falan değil, koltuk araları daracık olan ama en azından diğeri gibi sarsılmadan gidebilen bir minibüstü. Hindistan'da şartların böyle olduğunu söyleyen rehberimiz sanırım mola yerlerinde ve turistik noktalarda karşılaştığımız diğer tur otobüslerini gözünden kaçırmıştı! Zira VIP Turizm, ETS, Golden Bay gibi turlar kocaman Mercedes otobüslerle geziyorlardı. Biz de "sayınız ne olursa olsun güzel ve rahat bir araç vereceğiz" vaadine kananlar grubu olarak minibüsümüzle saatler süren rahatsız yolculuklar yaptık. İlk gün de öğlen Jaipur'da olmamız gerekirken akşam olabildik ve zaten az olan zamanımızdan çalan Gazella'ya sevgilerimizi (!) gönderdik bol bol.

3) Ama Gazella'nın zaman hırsızlığı ve saygısızlığı bununla da kalmadı. Salı sabahı 10.30'da Air India ile Varanasi'ye yapacağımız iç uçuşun saati bize haber verilmeden değiştirilip 13:30'a alındı. Üstelik direkt değil aktarmalı uçuş yapmak zorunda kaldık. Sebebi ise düşünceli turumuzun önce Agra'dan Delhi'ye 5 saat minibüs yolculuğu yapacağımız için gece 1.30'da uyanmamızı istememesiymiş! Fark eden ne oldu? 3.30'ta uyandık! Aynı yolu çektik, aktarmalı uçtuk, Varanasi'ye akşam varabildik. Biz 1.30'ta kalkmaya razıyız, erken uçağa alın diye o kadar ısrar etmemize rağmen değişen bir şey olmadı. Muhtemelen gül gibi biletlerimiz çoktan gitmişti ya da işlerine öyle gelmişti, bilemiyorum artık. Varanasi dönüşünde de aynı sürprizle karşılaştık. Bu kez 15:50 uçağının 17:10'a alınması uygun görülmüştü. O uçak da rötar yapınca gece 11'de Delhi'de olabildik ve koskoca Delhi için sadece bir günümüz kaldı. 

4) "Travel Designer" olduğunu iddia eden Gazella'nın kataloğunda, National Geographic, Travel+Leisure ya da Atlas gibi seyahat dergilerindeki şık reklamlarında iddia ettiği gibi "kıymetli alın terinin en güzel ve keyifli ödülünün iyi bir tatil olduğunun farkında olduğunu" hiç sanmıyorum. Çünkü ancak bu kadar verimsiz ve zaman kaybı yaratan bir program hazırlanabilirdi. Programı hazırladıktan sonra saatlerin, içindeki ara yolculukların, yapılması gerekenlerin üzerinden bir kez geçen bir insan gerekli revizyonları mutlaka yapardı. Bu program ise ciddiyetsizce hazırlanmış, kötü bir şaka gibiydi.

Sonuçta turların iyi ya da kötü reklamını katılımcıları yapar. Gazella ile ilgili görüşlerimi bekleyen annem-babam ve onların birkaç arkadaşı başta olmak üzere herkese bizim yaşadıklarımızı anlatıp, uyarmayı gerekli görüyorum. İnsanların bir geziye çıkmadan önce bu tür geribildirimlere ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Aynı şekilde tur şirketlerinin de kendilerini geliştirebilmelerinin yolunun bu olduğuna inandığım için bu yazının aynısını Gazella'daki yetkililere de gönderdim. Aldığım yanıtı da sizlerle paylaşıyorum (parantez içindeki kırmızı notlar bana aittir):

Öncelikle eleştirileriniz ve söz hakkı tanıdığınız için teşekkür ederim.


Diğer misafirlerimiz ve rehberimiz ile yazdığınız şikayetler üzerinden konuşarak size net olarak dönmek istediğimden dolayı geç cevap veriyorum lütfen kusura bakmayın.


Hindistan turumuza ile ilgili ;


Bu turu sizinle beraber aynı içerik ve aynı yerel acente ile 5. kez düzenledik ve maalesef ilk defa şikayet alarak geri dönüldü.


Ana problem olarak 2 tane sıkıntı olduğundan turda aksaklık olmuş fakat bu aksaklıklar vaat ettiğimiz tüm hizmetleri yerine getirmemize engel olmamıştır.


Birinci sorun ve size 2.5 saat kaybettiren (hayır, en az 5 saat!ilk gelen aracın kötü olmasıdır. Bu bize oradaki yerel acentemiz tarafından Mercedes Sprinter (Sanırım O403 ‘ü yanlış yazdınız. (Evet, mailde yanlış yazmışım, yazıda da düzelttim. Biz 20 kişilik tur olma ihtimali üzerinden konuşmuştuk çünkü, o yüzden aklımda o kalmış. Yine de verilen minibüsün Sprinter ile alakası yoktu.) Otobüs için bizim 20 kişilik turlarımızda sadece Volvo kullanılmaktadır. Arkadaşlarımın başka bir bilgi vermesi mümkün değil.) olarak konfirme edildiğinden size de bu türlü bir bilgi verilmiştir. Fakat konfirme edilen araç yerine bizim bilgimiz olmadan farklı bir araç gönderilmiş. Bu sorunu sizinde bildiğiniz gibi biraz vakit almasına rağmen çözdük .


İkinci sorun uçak saatlerinin değişikliği,bu konu da acentemizin atladığı ve bizden son ana kadar sakladığı bir problem oldu .


Bu durumda aklınıza direk nasıl bir acente ile çalışıyorsunuz sorusu gelebilir.Acentemiz Dünya’nın en büyük iki tur operatöründen biri olan acentenin Hindistan şubesidir.Dolayısıyla orada daha iyisi ne yazık ki yok.Bu problemler sizi olduğu kadar bizi de yıprattı ve bu konuda şikayetimizi gerekli mercilere ilettik.


Dilerseniz acentemizden aldığımız uçak ve transfer aracı konfirmasyonlarını orijinal haliyle sizinle paylaşabiliriz.


Rehberimiz ile ilgili sıkıntılarınızı turun diğer katılımcıları ile de konuştum, onların genel olarak görüşü rehberin yapıcı ,çalışkan ve yeterli bilgiye sahip olduğudur .Tabi ki insan özellikleri yorumlayan kişiye göre değişir ve sizin bu konudaki memnuniyetsizliğinizi saygıyla karşılıyoruz .


Bazı turlarda bazen aksamalar oluşabilir ama turizmde önemli olan acentanın refleksleridir. Sizden ricam her sorunu gidermek için bizim göstermiş olduğumuz çabayı göz ardı etmemenizdir. (Bence de aksaklıklar söz konusu olduğunda acente refleksi en önemli konudur ve müşterinin o acenteyi seçerken duyduğu güvenin de temelidir. Ama Gazella'nın kaybettiğimiz iki gündüz ve yaptığımız rahatsız yolculuklar konusunda nasıl bir acente refleksi geliştirdiğini de merak ettim doğrusu.)


Bu bilgilere göre yazacağınız mevcut yazınızı yayınlamanıza yada yeni yazınıza saygı ile yaklaşacağımızı bilmenizi isterim.En kısa zamanda tekrar görüşmek dileğiyle.


Bilginize sunar iyi günler dilerim.


Saygılarımla,


Ben acentenin bana sunduğu programı satın alan bir müşteri olarak arka planda yaşanan aksaklıklarla ilgilenmiyorum. Gazella'ya tam da bu yüzden güven duyup seçmiştik. Hintli acenteyle sorunsuz bir koordinasyonu garanti etmesi ve bize hissettirmeden sorunları çözmüş olması gerekirdi diye düşünüyorum. Oysa geziye katılan hepimiz o sorunları birebir yaşamak durumunda kaldık. Şahsen ben bir daha Gazella riskini alabileceğim konusunda şüphe duyuyorum. Ama iki tarafı da duydunuz, elbette karar sizin.

Neyse, artık keyifli gezi yazılarına başlayabiliriz sanırım. İlk durağımız Pembe Şehir Jaipur... Benimle gelin.. 

13 yorum:

Handan dedi ki...

hiç 1 şey yoktur ki beni '' aaa ilk kez alıyoruz şikayet'' cümlesi kadar sinirlendirsin, yenim ediyorum kafa atasım geliyor. en son bir restoranda (şehir kulübü) masada böcekler saklambaş oynuyordu, bunu söyledim, kalktık tabii, aaa ilk kez almışlar bu şikayeti!!! yani dedim ben keyfimi bozmak için bunu söyleyeceğimi mi düşünüyorsunuz!? çetele mi tutacağım ben kapıda kim ne zaman şikayet etmiş, 2. olsak daha iyi mi aayyyyyyy bak yazarken sinirlendim.

turlara güvenim yok benim, dev e bazan diyorum turla gidelim yolu çok yorucu olan yerlere, handan, beğenmeyeceksin, kızacaksın, ben kullanırım araba kendi başımıza gideli,m deyip beni stresten kurtarıyor sağolsun.

hindistan gezi rehberi var, yazan adam belki 30 kez gitmiş oralara, tur da yapıyordu en son konuştuğumuzda, hala yapıyormu bilmiyorum ama dur ben sana ayrıntısını sonra yazayım imge, bir dahakine böyle olmasın. paranızı alın geri bence, s,iniriniz anca geçer.

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Sevgili İmge,
Yaşadıklarınızın benzerlerini turlarda yaşayan birisi olarak anlıyorum. turun adını not ettim. Zaten bunlardan bıktığım için kendi turlarımı kendim düzenlemeye başladım.
Hindistan tur gözlemlerinizi dikkatle izleyeceğim. Saygılar

Imge dedi ki...

Handan,

Kesinlikle katılıyorum sana.. Zaten turla gitmeyebileceğimiz her yere bağımsız gidiyoruz da Hindistan'a olabilecek en sorunsuz turu seçmeye çalıştık, o da feci patladı! Yani o dediğin adamı bilseydik bile riske edemezdik ki, değil mi?

Yanıt geldiğine sevindim ama benim yazdığım dördüncü maddeye cevap bile vermemiş, çünkü sorun olarak görmüyor verimsiz programını! Bence en vahimi bu zaten.

Para iadesinden falan vazgeçtim ama normal şartlarda yaşattıklarının telafisi olarak elbette bir şeyler önermeleri gerekirdi. Ama ne yazık ki değil tüketici, insan haklarının olmadığı bir ülkede yaşadığımız için ve hiç kimse hakkını aramayı düşünmediğinden her şey yapanın yanında kâr kalıyor. Neyse artık, en azından "biz yaptık siz yapmayın" diye buradan insanlara uyarımı yaparak kendimi rahatlatıyorum. Bir de Twitter'da falan da birkaç güne bir bu yazının linkini mi kopyalasam virüs gibi..:)) Ne bileyim bilemedim ne yapmak gerektiğini. Ama bildiğim tek bir şey var, o da insanların bu ciddiyetsiz kurumlardan haberdar olmaları ve onların da kendilerine çekidüzen vermeleri gerektiği.

Imge dedi ki...

Mehmet/Bilgehan Bey merhaba,

Hangi isminizi kullandığınızı bilemedim, o yüzden siz istediğinizi seçin lütfen..:)

En iyisini yapmışsınız. Bu gidişle tüm gezginler kendi başının çaresine bakmayı öğrenecekler gibi görünüyor. Bundan sonraki rotalarımız için sizin blogunuzdan da yararlanabilirim gibi görünüyor. Takip listeme alıyorum.

Ankara'ya sevgiler..

Girls On Blog dedi ki...

Geçmiş olsun öncelikle...gerçekten tatilde bu tip aksaklıkların yaşanması çok tatsız biz de benzer sıkıntıları geçen bayram yaşadık.Rehberlik son derece önemli bir meslek ve önemli kişisel özelliklere haiz olmayı gerektiriyor.O da herkes de yok :)
Ben de ilk defa şikayet alıyoruz lafına tav oldum...bi de acentadan gelen yanıt diger müşterilerle de görüştük ama bi siz şikayetçisiniz gibi olmuş ki o da daha da tatsız..
sevgiler:) Jaipuru okucam:)

defne dedi ki...

aa çok kötüymüş. bence etiketlere de gazella tur u koymalısın ki daha çok kişiye ulaşsın. hindistanda ne güzel turlar vardır kim bilir..insan kısıtlı sürede bir tatil yapıyorsa 5 saat çok fazla bir zaman. ve sadece 5 saatle kalmamış berbatlık. geçen gün bir blogta da ets'nin saçmalıkları vardır. iki turu da yurtdışı için kara listeye aldım ben. bir kere bile gidecek olsam bi yere, onlarla gitmem.

Imge dedi ki...

Girls on Blog,

Turdaki diğer katılımcıların tamamının bu dediklerime katıldıklarını biliyorum. Ama rehber konusunda eleştiri iletmemiş olabilirler, çünkü ben rehberi eleştirdiğimde de "iyi çocuk ya, yazık.." falan diyorlardı bana..:)) Demek ki "iyi çocuk" olması insanlar için yeterli olabiliyor. Ama ben rehberle arkadaş olmaya gitmediğime göre iyi çocuk olup olmamasına değil rehber olarak yetkinliğine bakarak eleştiri yönelttim, hâlâ da arkasındayım dediklerimin. Sizin geziyi de okudum bu arada, güzel geçmiş sanırım.. Hoş geldin ve nice güzel geziler yaşamak dileğiyle...


Defne,

Haklısın ama sırf onun için etiket açıp da her gün sayfama girip de orada Gazella'nın adını görüp de sinirimi bozmama gerek yok şimdi, eğil mi? :) Google'da Gazella arandığında yazım çıksın yeter bana.. Hatta Internet'e bir kayıt düşmüş olayım, okurlarım öğrensin, bir faydam olsun o da yeter.

Sevgiler..

Ayşe Şakarcan dedi ki...

İmge, hindistan benim de çok görmek istediğim yerlerden. Uyarın ve seyahat notların bana da çok faydalı olacaktır eminim..

hcr dedi ki...

Merhaba,

Yazılarınızı severek ve ilgiyle takip ediyorum. Böyle aksilikler yaşadığınız icin uzuldum

Ben de gezmeyi seven bir insan olarak özellikle Bayram dönemlerinde tur şirketleri ile seyahat etmeyi bıraktım. En kötü rehberlerin hatta rehber denilmeyecek kisilerin verilmesinden dolayı ben de kendi tur planlarımı yapıyorum artık.

Turla gitmem gereken bir yer oldugunda fiyatları normalin biraz ustunde de olsa ets yada jollytur u tercih ediyorum.

Gazella tur bu hizmet anlayışlarından ötürü hicbir gezi icin tercih edilmeyecek turlar listesinin ilk sırasına yerleşti.

Firmaya yayınlamadan evvel yazınızı göndermeniz onlar icin büyük bir firsatmis aslında ama maalesef degerlendirememisler. İmgeleme.com bence özellikle gezi planlarında ilk bakılan sitelerden birisi ve burda yayinladiginiz bir yazının ne kadar etkili olacağını gazella tahmin edememiş.

Bu yaşanan aksilikler haricinde güzel anilarla bir seyahat yaptığınızı umuyorum.
Sevgiler, Hacer

Handan dedi ki...

evet, twit at, paylaşabildiğin her platformda paylaş, akşama ben de twit twit gitmeyin bu turla böyleymiş derim. duyulsun , zaman bu zaman duyuracaksın adamlar haddini bilecek

Handan dedi ki...

hindistan gezi rehberi//zafer bozkaya


bir zamanlar bir sitesi bile vardı, ben iletişimi kaybettim kendisiyle, ama sen bulursan benden de selam söylersin:)

Imge dedi ki...

Ayşe,

Umarım faydası olur ve siz bu tür sürprizlerle karşılaşmazsınız.. Sevgiler..

Hacer,

Yazılarımı severek takip ediyor olmana çok sevindim. Ben de seyahat öncesi mutlaka ilgili bloglara bakarım ve birbirimizden çok şey öğrendiğimizi düşünüyorum. Gazella da bizden bir şeyler öğrenir umarım. Zaten müşterilerinden bir şeyler öğrenmeyi tercih etmeyenler zamanla siliniyorlar mutlaka.. O anlamda ETS'yi çok başarılı buluyorum. Hatalar yapıyorlar ama müşteri ilişkileri tarafı bence çok kuvvetli. Neyse artık, ben yakın çevremi (yani sizleri) uyarmak istedim buradan..:) Senin bloglarını da en kısa zamanda inceleyeceğim..
Sevgiler..

Handan,

Süpersin!! Çok teşekkürler desteğin için..Bence de mümkün olduğunca çok kişiye duyurmalı bu saygısızlığı..

Bu arada Zafer Bozkaya'nın sayfası da harika.. Yazılarımı yazarken oradan da bendeki bilgileri kontrol edeyim bari (malum Gazella'dan öğrendiklerimize pek güvenemeyeceğim!)

Sevgiler..

Yerel Turizm dedi ki...

Yerel Turizm

www.yerelturizm.com olarak amacımız Yerel

Turizm
' in tanıtımının kolayca yapılabilmesidir. Sitemize üye olarak deneyimlerinizi paylaşabilir, Gezilecek Yerler hakkında bilgi verebilirsiniz. Tatil

Yerleri
, Otel, tatil köyü vb. konaklama önerileri yapabilirsiniz. Cafe, Restoran vb,

Eğlence Mekanları
önerebilir, Gezi ve Turlar ile ilgili organizasyonlarınızı duyurabilirsiniz.

Şehrinizdeki Özel Günler hakkında bilgi vererek, Yöresel Ürünler' in tanıtımı yapabilirsiniz. Tatil planlarınızı önerilere göre belirleyebilirsiniz. Yörenize ait Yemek Tarifleri hakkında bilgi paylaşabilirsiniz.