Fransa ve Kuzeybatı İtalya Kıyılarına Bir Ki Bir Ki... :)

Tadı damağımızda kalan bir geziden daha dönmüş bulunmaktayız. Önce bu kıyıları gezmek isteyenlere ilham vermesi açısından rotamızdan, şehirler arası ulaşımlardan (ve fiyat bilgilerinden) ve otellerimizden bahsedeceğim size. Daha sonra detaylı bir şekilde gezdiğimiz her şehirden, hatta köyden bahsetmeye geçebilirim. Genellikle turlarda Cote D'Azur ya da gemi turlarının bir durağı olarak Cenova ya da Milano turlarında günübirlik Liguria (kuzeybatı İtalya) kıyıları alternatifleri görebilirsiniz. Ama İmgeleme solarak sizlere Marsilya'da başlayıp, Cenova'da biten 8 günlük bir program sunmak üzereyim, hazır mısınız? ;)

Öncelikle itiraf edeyim: Marsilya aklımda bile yoktu. Nice'te başlayıp Cenova'da biten bir tur planlamak üzereydim ki uçak bileti fiyatlarına bakınca Cumartesi günü Nice yerine Marsilya'ya gidersek hem sabah erken saatte orada olabildiğimizi ve gün kaybı yaşamayacağımızı, hem de toplam fiyatın yaklaşık %30 daha ucuz olduğunu görerek programa Marsilya'yı da ekledim. Dolayısıyla 19 Nisan sabahı havadaydık! 


Marsilya havaalanına indikten sonra hemen Platform 2'ye giderek on beş dakikada bir kalkan shuttle otobüslere binip yaklaşık yarım saat içinde Saint Charles Garı'nda olduk. Fiyat kişi başı yaklaşık 8 Euro, binerken ödeme yapabiliyorsunuz. Garın hemen karşısında yer alan Holiday Inn Express'teki odamız hazırdı. Her zamanki gibi Booking.com'dan ayarladığımız bu otelden çok memnun kaldık. Kesinlikle öneriyorum. 3 yıldızlı olmasına rağmen odaların büyüklüğü gayet yeterli, yataklar rahat, çarşaflar, banyo ve havlular temiz, kahvaltısı güzel, personeli ilgili, ücretsiz wi-fi her yerde çalışan ve en önemlisi de yeri süper merkeziydi. Şehir merkezine yürüyerek en fazla 15 dakikada ulaşabildiğiniz bir bölgede yer alıyor. Ve gar semti olmasına rağmen etraf tekinsiz değil. 

Marsilya'daki ikinci günümüzde methini birkaç arkadaşımdan duyduğum Aix en Provence'e gitmeye karar verdik - ki size de öneririm çünkü Marsilya'yı bir günde bitirirsiniz ve bu kasaba da görülmeye kesinlikle değer. Haritada gördüğünüz üzere şehre çok da yakın ve otobüsler yine havaalanı shuttle'larının kalktığı yerden kalkıyor. Yaklaşık yarım saatte bir otobüs var ve yol da yarım saat sürüyor. Fiyat kişi başı 5.20 Euro, otobüste ödeyebilirsiniz. 


İki gece Marsilya'da kaldıktan sonra 21 Nisan sabahı istikamet Nice diye düştük yollara. Bu kez trenle ve iki buçuk saatlik bir yolculuk bizi bekliyor. Biletimizi garda indiğimiz ilk gün almıştık. SCNF trenleriyle iki kişi toplam fiyat 74 Euro. Araştırırken görmüştüm, Nice'te otel fiyatları biraz pahalı. Hele sahile iner ve dört-beş yıldıza çıkarsanız oldukça pahalı. Bizim gibi oteli sabah kalkışta ve gece 12'de yatmaya geldiğinizde görüyorsanız o paraları vermeyi tercih etmeyebilirsiniz. Uygun fiyatlı oteller de genelde Nice Ville tren garının çevresinde yer alıyor. Ben de ilk önce oralardan bir otel rezervasyonu yapmıştım. Sonra birçok Internet yorumunda ve giden arkadaşlarımızdan gar çevresinin pek sevimli yerler olmadığını öğrenerek değiştirdim ve Hotel Boréal'de yer ayırttım. Gidince gördük ki doğru kararmış! Yani konum anlamında. Otel Marsilya'daki kadar güzel bir 3 yıldızlı değildi. Daha küçük bir odası ve banyosu vardı. Ama fiyat-fayda dengesi açısından on numara beş yıldız verebilirim. Çünkü o bölgede bir otele gar bölgesindekiler kadar bir para ödemiş olduk. Ve temizdi. Ve merkeze yürüyerek 10-15 dakikaydı. Öneririm.

Üç gece kaldığımız Nice'te ilk gün şehri gezdik. İkinci gün Eze köyüne ve Monaco'ya gittik. Üçüncü gün ise Saint Paul de Vence köyüne ve Cannes'a gittik. Eze için otobüsler Place Garibaldi'deki saatin altından kalkıyor. Eze bir dağ köyü olduğu için ya dağa direkt giden 82 ya da 112 no'lu hatta ya da önce deniz kısmına giden 100 no'lu hatta binip sonra 83'e geçeceksiniz. Otobüs fiyatları 1,5 Euro. Yarım saatlik bir yol. Oradan Monaco'ya yine 82 no'lu otobüsle ya da saatleri uyarsa önce otobüsle tren istasyonuna gidip trenle gidebilirsiniz. Ama Eze'i mutlaka görün derim. Bence Monaco'dan daha etkileyiciydi. Monaco'dan Nice'e ise zaman tasarrufu yapmak ve trafiğe takılmamak için otobüsten pahalı olsa da trenle dönmelisiniz. Tren de 7 Euro gibi bir şeydi kişi başı. 

Nice'ten Saint Paul de Vence'e gitmek için de yine otobüsü tercih edin derim. 400 no'lu otobüs Place Massena'ya çok yakın bir yerden kalkıyor. Bunların yerlerini Tourism Information'dan aldığınız haritaya işaretletirsiniz zaten.;) Burası da mutlaka görülmesi gereken ve hatta benim Fransa sınırları içinde gördüğüm yerler arasında en sevdiğim duraktı. Yol 40 dakikaya yakın sürüyor, fiyatlar yine 1,5 Euro. Oradan Cannes'e  gitmek için önce geldiğiniz otobüse binip Cagnes sur Mer durağında iniyor, orada 200 no'lu otobüse biniyorsunuz. İndi, bindi, bekledi, buldu, bulamadı, her şey dahil maksimum 45 dakikada Cannes'dasınız. ;) Cannes'dan Nice'e mutlaka trenle dönün. Otobüs 1 saat 40 dakika sürüyormuş, trafik olursa daha fazla. Tren ise bir saat. Tren yolculuğu yapmayı özledim, diyordum gitmeden önce. Artık gönül rahatlığıyla trene doyduğumu söyleyebilirim. Buyrunuz bu da iki parçalı tren selfie'si. ;)


Geldik 24 Nisan'a. Garda Gölü maceramızdan sonra İtalya'da tren fobisi geliştirmiş olan bendeniz Cenova yolculuğu için sabahın köründe İso'cumu da ayağa kaldırıp, henüz gardaki büfeler bile açılmadan ilk treni yakalamak için garda hazır ve nazır bekliyordum. :) Nice'ten Cenova'ya direkt tren yok. Önce Ventimiglia'ya gidiyor, oradan Cenova trenine biniyorsunuz. O yüzden Nice'te makineden bilet alırken Cenova'yı göremezseniz panik yok! Ventimiglia'ya biletinizi alın ve 45 dakika sonra İtalya topraklarında olun (bakınız harita). Ondan sonra bol bol Cenova treni göreceksiniz, merak etmeyin. Biz bunu kuyrukta 45 dakika harcayarak zor yoldan öğrendik tabi. Bir de birkaç gün sonraki biletlerinizi şehre indiğiniz gün alın, n'olur n'olmaz! Nice-Ventimiglia-Genova gidiş iki kişi için toplam 30 Euro gibi bir şeye mal oluyordu diye hatırlıyorum. Toplam süre de yaklaşık 3,5 saat. Cenova'daki birkaç istasyondan bizim ineceğimiz merkezi durak budur:  


Bu garın hemen karşısında bu kez dört yıldızlı otelimiz Hotel Continental bizi bekliyor. Aldığı yüksek değerlendirme notunu sonuna kadar hak eden, merkezi konumu, tertemiz, geniş odaları, uygun fiyatı ve ilgili çalışanlarıyla süper bir otel. Kesinlikle öneririm. Ayrıca hiçbir plan yapmadan şehre inmiş olsanız bile resepsiyondaki Elisa ile konuşarak hem gezi planınızı oluşturabilir, hem de günübirlik geziler ve havaalanı transferiniz için shuttle zaman çizelgelerini alabilirsiniz. İtalyan aksanıyla konuştuğu İngilizcesinin de hastası olduk, durmadan bir şey sorasımız geldi diyebilirim.;) Soldaki bina Piazza Principe garı, hemen karşısında Cenovalı kaşif ve denizci Kristof Kolomb heykeli ve arkasında kocaman Grand Hotel Savoia'yı görüyorsunuz. Bizim otelimiz ise onun hemen sağındaki, daha küçük olan beyaz binaydı işte.  


Her zamanki gibi ilk gün şehri gezdikten sonra ikinci gün Cinque Terre ve Portovenere, sonraki günse Portofino ve Rapallo yaparak günübirlik gezilerimizi tamamladık ve 27 Nisan sabahı yine bu beyaz binanın önünde durağı olan Volabus shuttle'ı ile 20 dakikada havaalanına geldik. Shuttle saatleri burada, fiyat kişi başı 6 Euro.  

Cinque Terre'ye trenle gitmek mantıklı. La Spezia trenlerinin Sestri Levante yönüne gidenlerini kontrol edin. Ondan sonra da Monterosso, Riomaggiore ya da Vernazza üçlüsünden birinde inebilirsiniz. Cinque Terre beş köyden oluşuyor, bunlar arasında trenle ya da tekneyle (Portovenere'ye de) ulaşım mümkün. Yazısına sıra geldiğinde daha detaylı anlatacağım. Ama yapmanız gereken hangilerini görmek istediğinizi seçip, tren saatlerini ve tekne saatlerini alıp gününüzü en etkin ve kendi istediğiniz şekilde planlamak olacak. Gidiş-dönüş yaklaşık 3-3,5 saat sürüyor. 

Portofino'ya direkt tren yok. Ama yine Cinque Terre'ye giderken bindiğiniz trenlere binip Santa Margherita Ligure durağında inebiliyor ve hemen önünden 15 dakikada bir kalkan 82 no'lu otobüsle de 20 dakika içinde Portofino'ya varıyorsunuz. Tren ve otobüs için kişi başı 5 Euro falan ödüyosunuz ve yaklaşık bir saat içinde orada oluyorsunuz. Oradan Rapallo'ya saat başı kalkan teknelerle geçebilir, Rapallo'dan da trenle Cenova'ya 45 dakikada dönebilirsiniz. Cinque Terre köyleri arası ve Portofino-Rapallo tekneler biraz pahalı. Kişi başı 7-8 Euro gibi fiyatları var. Ama hem zaman açısından işinize yarayabilir, hem varış noktanızdaki köyleri, kasabaları denizden fotoğraflamak imkanınız olur, hem de iyot kokusunu içinize çekerek yolculuk yapmak paha biçilmezdir. ;) 

Peki, ben deli miyim bu kadar uzun uzadıya size bütün bu rotayı anlattım? Tabi ki hayır. Seyahat sever okurlarının işini kolaylaştırmak isteyen bir blogger ve gezmeyi de feci ciddiye alan, disiplinli, programlı bir gezginim sadece. Ama işin sefa kısmını da asla atmamam! Zaten ben atlayacak olsam da işin "sadece sefa kısmında" olan İso'cum atlatmaz.;) O yüzden biz pek kapsamlı ve güzel bir denge tutturmuş bir seyahat ikilisiyiz sanırım.  O zaman hadi başlayalım! ;)


Not

Gözünüz korkmasın bu kadar çok detaydan ve bilgiden. Tek tek şehirleri anlattığımda hepsi yerli yerine oturacak ve daha anlaşılır olacak. Yani bu yazı sadece yeri geldikçe göz atmak için kullanacağınız bir kılavuz niteliğindedir. 

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Hoşgeldin İmge,
Yanımda kağıt kalemim notlarımı almaya başladım. Anlattığın detaylı bilgiler her yurt dışı seyehatimizde ne kadar işimize yarıyor anlatamam. Uşenmeden ayrıntıları bizlerle paylaştığın için tekrar tekrar teşekkürler. Adım adım takipteyim:) İyiki varsın,
Sevgiler
Nilgün

melda dedi ki...

anlatim ve detaylar süper, çok bilgilendirici..teşekkurler

Nur dedi ki...

Hoşgeldiiiniz:)))
Harika, bir yazı dizisi daha bizi bekliyor yuppi! Ah okurken gözlerim nasıl parladı anlatamam. Ben de (delilik sayılmasın lütfen) bu kadar detayda bir rota ve planlamayı milano gidiş dönüş hattında romayı da kapsayan kapalı bir eğriyle halletmiştim, orda da yine müthiş imgeleme notlarında ve azminden faydalanmıştım.10 günde 6 farklı bölgede 6 otel konaklaması- tren, otobüs, shuttle, araç kiralama, tekne, feribot ne kadar ulaşım aracı varsa ayarlanması, şehirlerdeki ücretsiz otopark haritalarının çıkarılması falan da dahil olmak üzere acayip planlama yaptığım bir geziydi. Aaah ahh gençlik:P Şimdi Fransa kıyılarından Cenovya kadar olan hat beni çok heyecanlandırdı ama minik bıdıkla benzer performansı gösteremeyiz sanırım. Olsun sen anlat bolca okuması bile yeter, gezi notları her zaman isteyene yarar:)

sezenyildirim dedi ki...

Benim de çok görmek istediğim bir bölge ama eşimi ikna edemiyorum:) Fransa'dan önce görmek istediği pek çok yer varmış, Fransa kaçmıyormuş, önce başka yerleri görelimmiş. Neyse, yaşlanmadan görürüz diye umuyorum.

Eminim çok güzel bir gezi olmuştur heyecanla bekliyorum yorumlarını.

Geçen gün ekşisözlükte bir yazıya denk geldim, şimdi sen de booking.com'dan rezervasyon yaptım dediğin için seninle de paylaşmak istiyorum. https://eksisozluk.com/entry/42258742
Ben de booking.com'u sık sık kullanıyorum ama daha dikkatli olmak lazım galiba.

Imge dedi ki...

Nilgüncüm,

Çok çok teşekkürler bu güzel yorumun için. Nasıl mutlu oldum anlatamam! :) Hep harika seyahatlerimiz olsun dilerim..

Sevgiler..

Melda,

Ben teşekkür ederim. Sevgilerimle..

Nur,

Hoş bulduuuk!! :))
Ve wuhuuu! Siz ne yapmışsınız öyle yahu?! 6 otel değiştirmek her babayiğidin harcı değildir gerçekten. Alkışlarımı gönderiyorum. Azıcık faydam olduysa ne mutlu.:) Ve açıkçası minik bıdıkla da 6 olmasa da 3 otelli bu planın altından kalkarsınız gibi geliyor bana..;) Çok keyifli bir hattı gerçekten Nur, bıdıkla birlikte Voltran oluşturabileceğinize inandığınız bir anda düşün yollara derim..

Sevgiler..

Sezen,

Aslında eşin çok da haksız sayılmaz. Bizim de asıl hedef orta yaşlara ulaşmadan uzak diyarları tamamlamak. Ama onlar da çok kolay planlanmıyor takdir edersin. Zaman ayarlaması, maliyet, tursuz gezilir mi, düşüncesi, vs derken aralara daha az az serpiştirebiliyoruz onları ne yazık ki. Olsun, daha genciz, önümüzde bol bol zaman var, yaparız elbet bir ara değil mi? ;)

Booking.com'u yıllardır kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Ama fiyatların yurtiçinde biraz pahalı olduğunu biliyordum (bu kadarını değil tabi). Yurtdışında başka sitelerdeki fiyatlarla da karşılaştırıp az çok anlayabiliyoruz ama yurtiçinde arayıp fiyat almak daha mantıklı demek ki. Bu sene de yazın Kaş için yer ayırttım oradan ama açıp otele de soracağım bilahare. Teşekkürler bilgilendirme için.

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Süper bir yazı dizisi daha bizi bekliyor o zaman:)

Sevgiler,
Gökçe

Imge dedi ki...

Teşekkürler Gökçe..:)
Sevgiler.

Benden Bizden dedi ki...

İmge, harika bir gezi rotası. Benim de gezi listemde yer alıyor Güney Fransa. Çok iyi yapmışsınız :)
Hemen dalıyorum detaylara :)

Imge dedi ki...

Benden Bizden,

Bir haftalığına giderseniz Güney Fransa dışında İtalya'yı da mutlaka ekleyin derim. Özellikle son iki gün çektiğim fotoğraflara bakıyorum da neredeyse o zamana kadar çektiklerimin toplamı kadar! Nefisti! :)

Serra Topal dedi ki...

Kesinlikle beni kandırmayı başardınız. Mutlaka böyle bir rota oluşturup tavsiylerinizi izleyeceğim. Hatta tüm seriyi bastırıp haritalarla yola çıkmam olasıdır! Detaylar için özelden yazmak suretiyle başınızı şişirmek niyetindeyim. Çok teşekkürler, esenlikler...

Imge dedi ki...

Serra Topal,

Kandırdığım için hiç pişman değilim desem? ;) İstediğiniz zaman bana e-mailimden ulaşabilir, aklınızdaki soruları sorabilirsiniz. Elimden geldiğince seve seve yardımcı olurum.

Sevgiler..