Gıcık Olduklarım #1

Kulağımı tırmalayan ve tüylerimi diken diken eden şeyler biriktikçe yazmaya karar verdim. "Gıcık Olduklarım" serisinin ilk yazısıyla karşınızdayım. Yakında bu kategorideki yazıların sayısı diğer hepsinden fazla olabilir. Zaten gıcık olduğum insanları da katacak olursak, sırf bunun için bile ayrı bir kategori açmam gerekebilir. Bu yüzden çok gıcık olmadıkça insanlar konusuna girmemeyi düşünüyorum.

Başlıyoruz..


* Bu haftanın gıcıklar listesinde ilk sırayı "anlatılmaz tadılır pastırma/sucuk şahinse alınır" diye Çin işkencesi misali her reklam arasında yaklaşık 100 kez söylenen bu slogan alıyor. Sinir olduğum için markanın adını bile öğrenemediğim ama Şahin/Şahinler/Şahinbey üçlüsünden biri olduğunu tahmin ettiğim firmanın ürünlerini anlatmak da tatmak da istemiyorum! Hayatta kimse bana bunların sucuklarını/pastırmalarını yediremez diyor ve huzurlarınızda protestoma başlıyorum!!! Yaşasın Cumhuriyet veya Polonez veya Namet sucukları!! Şahin dışındaki başka önerilerinize de açığım..:)

* Yurdum insanının balsamik sirke olmadan yaşayamadığını öğrenmiş durumdayım! Yemek olan her programda bu güzide ürünün de adı geçiyor. Ama "balsamik vinigır" olarak kullanılıyor, o yüzden şaşırmayın! Bakmışlar ki "balsamik"i Türkçeleştiremiyorlar, bildiğimiz "sirke"yi de "vinigır" yapıp yabancılaştırma ve yabancılaşma akımına destek olalım diye düşünmüş olabilirler!

* Baymak'ın 444 0 235 no'lu Dr. Teknik Servis hattını kombinizle ilgili bir problem olduğunda arıyorsunuz. Hem de tanıtımlarında 7/24 arayın, derdinize derman olalım diyorlar. Ama orada bahsi geçen 7/24 bildiğiniz manada 7/24 değil. Tam olarak meali şu oluyor: "önümüzdeki 7 adet 24 saatlik zaman dilimi içinde istediğimiz bir zaman uğrayıp kombinize bakarız! Mazallah, parça falan değişmesi gerekiyorsa, ondan sonraki 7/24lük sürenin doluluğuna bakar, yeni bir gün ayarlamaya çalışırız." (Şu an kombimizden tık yok ve sobalı hayata dönmüş durumdayız! O yüzden yaklaşık bir aydır unuttuğum Baymak servis yine aklıma geliverdi bir anda!!)

* "Yalancı promosyonlardan" nefret ederim! Hani olur ya "ilk bilmem kaç yüz kişiye bedava/indirimli uçak bileti veriyoruz" gibi her yerde gözünüze çarpan ilanlar.. Seyahat planınız yokken aklınıza seyahati düşürürler.. Sonra da sinir krizi geçirmenize neden olurlar, çünkü ya çağrı merkezi sürekli meşguldür, bir şekilde ulaşmayı başarırsınız, ama kimsenin böyle bir promosyondan haberi yoktur ve sonra aramanız istenir, ya da haberleri vardır ama bir şekilde gözünüzün üstünde kaşınızın olması gibi sebeplerden dolayı o promosyon için uygun değilsinizdir ya da ilk dakikasından beri çabalayan siz promosyonlu biletleri almaya yetişememişsinizdir! (Promosyonlu herhangi bir bilet alanınız varsa, benimle deneyimlerini paylaşabilir mi? Bu başarı hikayesinden öğreneceğim çok şey olacaktır diye düşünüyorum!)

Neyse, efendim, sizlerle ilk gıcıklarımı paylaştım. Daha pek çok gıcık ile birlikte olacağız. Bu arada bu yazıyı yazarken elektrik iki kez gidip geldi! Zaten geçen sene bizi üç gün elektriksiz bırakmış olan, daha sonra da sürekli azalıp artan voltajlarla ve gel git halindeki elektrikle bilgisayarım ve benden bol bol olumlu (!) enerji alan ve evdeki elektrikli aletlerimizin ırzına geçen BEDAŞ'a tüm zamanların gıcığı onur ödülünü veriyorum!

4 yorum:

mehtap dedi ki...

hakikaten gıcık olmamak elde değil İmgeciğim.

Imge dedi ki...

Hâlâ lahana misali kat kat giyinmiş bir şekilde sobanın karşısında oturuyorum. İkinci gün bitiyor ve kafayı sıyırmak üzereyim!

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

bu liste daha çok uzayacağa benziyor..
üşüyorsun haydi gel biz konuk edelim seni..

Imge dedi ki...

çok teşekkürler, ama kabus sonunda bitti kıymet.. Dün akşam dokuzda kombiyi yapmaya geldiler. Şimdi kedi misali peteklerin yanından ayrılmıyorum...:)