Mesnevi'de İdefix Kampanyası

Sizlere daha önceki yazılarımdan birinde Elif Şafak'ın Aşk adlı kitabını okuduğumu, çok beğendiğimi ve o kitap sayesinde Mesnevi'yi okumaya ve Mevlana'nın felsefesini daha derinlemesine öğrenmeye karar verdiğimi yazmıştım. Ve ilk adımı attım. Bugün altı ciltlik Mesnevi elime ulaştı.


















Altı ciltlik haline bakıp da korkmayın. Çok şeker boyutlarda altı kitap geldi bugün evime. Mini ansiklopedi gibi düşünün. Sayfa kalitesi, yazılar, sayfa dolulukları bakımından da insanın hemen alıp, okuyup, bitiresi geliyor! Ama kocamla verdiğimiz kararı bozmaya hiç niyetim yok. Bundan böyle ikimizin de işinin olmadığı akşamlarda Mesnevi geceleri düzenleyeceğiz evde. Her Mesnevi gecesinde birkaç sayfa okuyup, üzerinde tartışıp, notlar alacağımız ufak bir ajandayla birlikte bu başucu kitabını önümüzdeki yıl ailemizin üçüncü üyesi haline getirmeyi düşünüyoruz. Umarım başarabiliriz.

Neyse, tabi ki alacağımız Mesnevi'yi seçerken "ay ne şeker boyutlarda, yerim ben onu ablası" diyerek kararımızı vermedik. Mevlâna'nın on sekizinci kuşaktan torunu Veled Çelebi'nin Türkçeleştirdiği, Mevlana araştırmaları konusunda en büyük otoritelerden olan Abdülbaki Gölpınarlı tarafından gözden geçirilen ve düzeltilen, Doğan Kitap bünyesinde yayına hazırlanan Mesnevi'yi aldık. Orijinal fiyatı 99 TL olan bu seriyi kısa bir süreliğine İdefix'ten %40 indirimle, yani 59 TL'ye alabilirsiniz. Mesnevi almak isteyenler için büyük bir fırsat olduğunu düşünerek sizleri de bu konuda bilgilendirmek istedim.

Not: Aşk'la ilgili yazımdaki notlarda "Şeb-i Aruz törenlerine gidilecek" de demiştim ve Dido da bu konuda soruşturmalarına başladı. Ama şimdi düşünüyorum da acaba Mesnevi'yi okumayı bitirdikten sonra mı yapmalıyız bu Konya turunu? Sanki daha mantıklı olacak gibi. Ne dersin İso'cum? 2011'e atalım mı bu planımızı? Cevabını bekliyorum, ona göre Dido'ya da haber verelim. :)

6 yorum:

asli koyuncuoğlu dedi ki...

Mesnevi'nin Şefik Can çevirisini okuyorum şu anda.Toplam 3 kitap.Her kitapta 2 cilt var.O kadar çok Mesnevi tercümesi varki hangisini alacağıma karar verememiştim ben.
Aşk'tan sonra okuma isteği başladı bende de.Son zamanlarda yaygınlaşan kişisel gelişim kitaplarının özü bu kitap bence.Ancak biz yeterince tanıtamıyoruz Mevlana'yı ve felsefesini bence(özür dilerim uzattım)iyi okumalar size

Imge dedi ki...

Aslı,

Kesinlikle haklısın Mevlana'yı ve felsefesini yeterince tanıtamadığımız konusunda. Birçok kültürel ve tarihi değerimiz için de aynı şey geçerli zaten. Ama doğru düzgün tanımadığımız bir şeyi nasıl tanıtabiliriz ki?! Nereye baksak bir eksiğimiz çıkıyor ne yazık ki..:( Mümkün olduğunca kendi eksiklerimizi tamamlamalı ve bu bilinci yaymalıyız diye düşünüyorum. Herkesin ve her kurumun payına düşen bir şeyler var.

Sevgiler..

Mehtap dedi ki...

Bende mutlaka okuyacağım Mesneviyi.ben küçük bir ziyaret yaptım aslında ama kesinlikle mesneviyi okuduktan sonra daha iyi olur ziyaret diye düşünüyorum ve okuduktan sonra kısmetse yine yaparız ziyareti.biz tatilden dönerken yolumuzun üzerinde olduğu için yapmıştık.

Imge dedi ki...

Evet, galiba ben de okuduktan sonra yapma taraftarıyım, ama belli de olmaz bizim işimiz..:)

Karsi Taraf dedi ki...

Bence de dediginiz uygundur efendim. Mesneviyi ozumseyip seneye gidelim.

Imge dedi ki...

Karşı Taraf, gelecek sene gitmek konusunda seni pek bir isteksiz gördüm. Sanki bu sene gitmek istiyor gibisin.. Akşam konuşalım şu konuyu bir kez daha, ne dersin? Öptüm.