Biri Tatlı Biri Acı


Şimdi size biri tatlı bir acı olan iki harika lezzetten bahsedeceğim. Önce tatlı olandan başlayalım. Geçen hafta İso'cuma hediye gelen Kanada ürünü Icewine'dan yani "buz şarabından" bahsediyorum. İso'cuma fazla tatlı geldiği için tamamı bana kalan o nefis tattan. Kanada'nın soğuğunda donmuş üzümlerden yapılan bu şarabın bir yudumu bir adet donmuş üzüm tanesine denk geliyormuş. Genellikle Almanya ve Kanada'da sınırlı sayıda üretilen bu yüksek kaliteli tada "sıvı altın" da deniyormuş, çünkü bir ton üzümden yaklaşık 75-100 litre şarap üretilebiliyormuş. Mevyemsi ve yoğun bir tatlı tadı olan bu şaraba ben bayıldım. Burada bulunur mu bilmiyorum ama Almanya ya da Kanada'ya yolunuz düşerse mutlaka deneyin. 


Acı olan lezzet ise Malatya Pazarı'nın wasabi soslu kavrulmuş bezelyesi. İso'cumla birlikte adeta hastası olduk kendisinin. O kadar ki sırf o yeşil yuvarlaklardan almak için metroya binip Cevahir AVM'ye gidiyorum! 

Yine öyle bir günde yanımda duran bir kız da benim aldığımı görünce bana "Pardon, nasıl bir şey o aldığınız?" diye sordu. Ben de "Acı bir çerez ama biz bayılıyoruz. Hani şu sushi'nin yanında gelen wasabi sos gibi bir acısı var. Bilir misiniz?" dedim. Kız bilmiyorum anlamında dudak büktü. "Yani böyle bir anda ağzı kaplayan ama sonra hemen geçen bir acı. Biraz riskli bir tat aslında. İsterseniz deneyin," dedim gülerek. Kız da çerezleri tartan adama "Şu yeşil çerezin tadına bakabilir miyim?" dedi ve kendisine uzatılan kepçeden birkaç tane alıp ağzına attı. Yerken yüzü şekilden şekle girdikten sonra bana hayret ifadesiyle bakarak "Ay, ne gereksiz bişeymiş buuu!! Ahahahaha," diye yüksek sesle kahkaha attı. Utanmadan benim wasabili bezelyemle dalga geçti hatun! Ama nasıl bir bakış fırlattıysam artık kızın kahkahası yüzünde dondu ve açıklama yapmak zorunda hissetti: "yani pek alışkın olmadığımız bir tat ya, o açıdan demek istemiştim..." Siz o kıza bakmayın, deneyin bu minik yeşilleri.. :) Hele buz gibi biranın yanında harika gidiyorlar. 

Not: İso'ya bunu anlattığımda o katil bakışımı bilen biri olarak kıza acıdı ve "Kız hâlâ gözlerinde gördüğü Caytgan*'ın etkisiyle kabuslar görüyordur eminim!" yorumu yaptı. Zaten hayata o gözlerle baktığım günlerde kocacığım önce "N'aber Muro?" diyerek içimdeki insan sevgisi derecesinin benimle dalga geçmesine uygun olup olmadığını ölçmeye çalışır. Baktı ki durum daha kötü, o zaman bünyeye yaşam sevgisi kırıntıları gelene kadar benden uzak durur ve "gözlerimde Caytgan'ı gördüğü" için yanıma yaklaşmamayı tercih ettiğini sonradan itiraf eder. :) 


* Şeytan.

4 yorum:

Handan dedi ki...

filme gitmeden pek birşey okumuyorum film hakkında, yazıyı görünce tüh dedim hafta sonu gitseydim keşke ama kalabalık oluyor salonlar hafta sonu dur bakalım hafta içi bir gün kaçayım sinemaya aklıma getirdin iyi oldu

Imge dedi ki...

Handan,

Ben de filmi izlemeden önce asla başkalarının yorumlarını okumam. O yüzden seni çok iyi anlıyorum. Ama filmi izlemek için kesin zaman yarat derim bu hafta. Beğeneceğini düşünüyorum. Sevgiler..

Oglak Kizlari dedi ki...

ne yani, bitek orada mı var.
Anadolezelye ve yakasını ben alt-ust etmezmiyim şimdi.

Süper olmalı. Wasabi, bira ve offf.
Rejimdeyim ben ama.

Aç anne Çiğdem

Imge dedi ki...

Çiğdem, panik yok! :) Kesin Anadolu Yakası'nda da vardır. En yakın Malatya Pazarı'na bakmanı öneriyorum. Yoksa Macro ya da benzeri büyük marketlerde şansını deneyebilirsin. Bir de Palladium'da var demişti bir arkadaşım. Ataşehir'e yakınsan aklında olsun..:)

Sevgiler..